Субота, 18.08.2018, 08:31

Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 185
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ЯК ДОПОМОГТИ ДИТИНІ ВЧИТИСЯ ЕФЕКТИВНІШЕ
ПОРАДИ ПСИХОЛОГА

Усім батькам добре відомо, що маленькі діти люблять усе нове. Покажіть дитині щось, чого вона не бачила раніше, - і дитина потягнеться до цього предмета, захоче до нього доторкнутися або взяти в рот. Так вона пізнає навколишній світ.

Але щоб зрозуміти, як влаштований світ, одного почуття новизни дитині недостатньо. Американські психологи в результаті недавнього дослідження встановили, що несподівана інформація, яка суперечить уявленням дитини про світ (зокрема, її поняттям про вагу, щільність предметів тощо) сприяє більш ефективному навчанню.

У дослідженні взяли участь 110 немовлят віком 11 місяців. Психологи спробували з'ясувати, як несподівані ситуації, які суперечать розумінню дітьми навколишнього світу, впливають на отримання ними нових знань. Дослідники припустили, що діти з народження мають певні знання про те, як влаштований світ. Наприклад, вони розуміють, що предмет твердий, виходячи з того, що крізь нього не проходять інші предмети, чи знають, що коли кинути предмет, він упаде, а не зависне в повітрі.

Метою дослідників було поставити під сумнів ці знання дитини про навколишній світ. Вони котили м'яч у присутності дитини, при цьому використовуючи екран, що імітує стіну. Коли дослідник котив м'яч, одна група дітей бачила, як м'яч очікувано зупинився біля стіни. Інші діти бачили, як м'яч «прокотився крізь стіну» (тобто крізь екран). У цей же час видавався скрип. Поступово цей звук став асоціюватися в дітей з новою грою і з м'ячем. Діти в групі, яка зіштовхнулася з незвичайним явищем (м'яч прокотився крізь стіну) швидше навчилися асоціювати звук з предметом, ніж ті, які бачили звичну картину (м'яч зупинився біля стіни).

Щоб переконатися в тому, що діти дійсно сприймають нову інформацію, а не просто захопилися новою грою, дослідники повторили експеримент, у якому єдиною відмінністю від попереднього було те, що скрип був змінений на стук. У цьому випадку група дітей, яка бачила, як м'яч «проходить крізь стіну», також показувала кращі результати в сприйнятті нової інформації. Експеримент підтвердив гіпотезу про те, що діти дійсно встановлюють нові зв'язки та сприймають нову інформацію про навколишні об'єкти, а не просто виявляють інтерес до нового предмету.

Це підтверджують і інші експерименти психологів, у яких діти намагалися знайти пояснення явищам, що суперечать одне одному. Наприклад, коли кулі, здавалося, «проходили» крізь стіну, діти стукали по них, перевіряючи їх твердість. Коли предмети «зависали» в повітрі, діти кидали їх. Психологи прийшли до висновку: якби діти були просто зацікавлені новими предметами, їх дії не були б настільки конкретно спрямовані на те, щоб перевірити властивості, у яких діти засумнівалися.

Ці експерименти підтверджують ідею про те, що для ефективного навчання необхідно не тільки сприймати нову інформацію. Несподівана або суперечлива інформація допомагає дітям підтвердити або перевірити свої знання й пояснити події, які не вписуються в їх картину світу.

У зв'язку з результатами дослідження виникає питання про те, як їх можна використовувати в процесі навчання. Чи можуть вчителі та вихователі використовувати несподівані ситуації в процесі навчання? Психологи припускають, що такі методи ефективні і для навчання дітей старшого дошкільного віку, оскільки вони змушують їх переглядати своє розуміння навколишнього світу й отримувати нову інформацію.

ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ: ТРУДНОЩІ ТА ДОПОМОГА ДИТИНІ

Виконання домашніх завдань завдає багато клопоту дитині й батькам. І в молодших, і в старших класах дитина може стикатися із проблемами у навчанні, що, незалежно від віку дітей, мають приблизно однакову природу.

Перший час, поки дитина не випрацює правильні звички щодо виконання домашніх завдань, вона потребуватиме батьківської допомоги. Для цього батькам потрібно дотримуватися поданих далі рекомендацій.

Установіть розпорядок

Дитину слід привчити робити уроки в один і той же час щодня. Завданням батьків при цьому є встановити для дитини чіткий розпорядок дня й стежити за його дотриманням. Дитина мусить усвідомити, що уроки повинні бути вивчені в будь-якому випадку, незалежно від обставин. Їй буде легше це зрозуміти, якщо кожного дня у її розкладі буде відведено час на виконання домашнього завдання.

Дитині потрібно виділити певний час для виконання уроків залежно від того, у якому класі вона навчається і якої складності завдання отримує. Такий розпорядок дня дасть дитині змогу спланувати решту своїх занять і навчить її керувати своїм часом. Радьтеся з дитиною, скільки часу їй знадобиться, щоб вивчити уроки, а не просто відводьте їй певний час. Дитина відповідальніше поставиться до виконання домашнього завдання, якщо ви будете разом приймати такі рішення.

Приверніть увагу дитини до того, що визначений для виконання уроків час вона повинна присвятити саме навчанню. Навіть якщо вона впорається раніше, то залишок часу зобов'язана повторити пройдений матеріал або виконати завдання з іншого предмета. Так у дитини не виникатиме спокуси вчити уроки поспіхом, щоб залишився час грати в комп'ютерні ігри або дивитися мультфільми.

Створіть відповідну атмосферу

Навчання потребує зосередження; не можна вчити уроки, де й коли доведеться. Тому батьки мусять створити для дитини умови для комфортного виконання домашніх завдань. Перш за все, потрібно усунути всі джерела шуму й чинники, які відволікатимуть, знайшовши для дитини тихе зручне місце. Поруч із місцем, де дитина вчить уроки, не має бути телевізора, телефона, комп'ютера (за винятком випадків, коли комп'ютер необхідний дитині для виконання завдань). Стіл, за яким дитина працює над уроками, має бути досить великим. Під рукою дитина повинна мати необхідне приладдя.

Дитина може вмикати музику під час перерв, якщо захоче, але в інший час у кімнаті варто дотримуватися тиші.

Визначте причину проблеми

Якщо в дитини виникають труднощі з навчанням або вона просто неохоче вчить уроки, спробуйте зрозуміти причини цього. Здебільшого це банальні лінощі. Але іноді дитина просто не справляється з великою кількістю завдань, які отримує в школі. Коли ви знаєте справжню причину проблеми, вам легше знайти її вирішення.

Будьте обізнаними зі шкільною програмою

Батьки мусять орієнтуватися в тому, що дитина вивчає в школі. Регулярно спілкуйтеся зі шкільними вчителями, щоб дізнатися, у чому сильна ваша дитина, а з чим у неї виникають труднощі. Діти мають схильність менше уваги приділяти предметам, які даються їм важко. Батьки повинні допомогти їм з’ясувати те, чого вони не розуміють. Цікавтеся навчальними успіхами дитини й беріть активну участь у її шкільному житті.

Довіряйте, але перевіряйте

Якщо дитина каже, що вивчила уроки або отримала гарну оцінку за контрольну роботу, немає приводу їй не вірити. Але якщо раніше в подібних випадках ви викривали дитину в неправді, потрібно бути пильними.

Спілкуйтеся зі шкільними вчителями дитини і регулярно дізнавайтеся, що їй задавали додому (особливо коли дитина твердить, що їй не задавали нічого).

Показуйте дитині позитивний приклад

Поки дитина вчить уроки, постарайтеся не шуміти в будинку: не вмикайте телевізор, не розмовляйте голосно по телефону. Якщо ви перебуваєте в одній кімнаті з дитиною, коли вона вчить уроки, не використовуйте, якщо можна, мобільний телефон або інші електронні пристрої, оскільки це її відволікатиме. Якщо дитина читає підручник, ви можете теж почитати книгу або журнал. Якщо дитина вчить математику – і ви робіть якісь обчислення (наприклад, порахуйте, скільки грошей необхідно витратити на купівлю тієї чи іншої необхідної речі). Це допоможе дитині зрозуміти, що навички, які вона засвоює, вивчаючи уроки, стануть у нагоді у її реальному житті. У неї зросте мотивація до виконання домашніх завдань.

Допомагайте, але не робіть уроки за дитину

Чітко розмежовуйте для себе допомогу дитині у виконанні домашніх завдань і виконання їх замість дитини. Коли вчитель у школі просить батьків допомагати дитині вчити уроки, потрібно саме допомагати, а не виконувати завдання за неї. Зрозуміло, останнє може підвищити оцінки дитини, але подумайте про наслідки для неї за деякий час. Тому зрозумійте, що завдання дитина повинна виконувати сама, а ви можете допомагати їй тільки тоді, коли їй щось не зрозуміло.

Не варто також самостійно виправляти помилки, допущені дитиною в домашніх завданнях, не обговоривши їх попередньо із дитиною. Якщо дитина припускається помилок у домашніх завданнях, учитель розуміє, які прогалини в знаннях вона має, і шукає спосіб їх подолати. Якщо ж батьки самотужки виправляють помилки, дитина так і не зрозуміє матеріал. Крім того, дитина може почати хвилюватися, почувши від батьків, що вона зробила завдання неправильно, але не отримавши при цьому докладних пояснень.

Коли дитина готується до іспиту, батьки мають докласти максимум зусиль, щоб допомогти їй засвоїти інформацію й перевірити вже наявні знання.

Раціонально використовуйте час

Якщо у вас двоє дітей-школярів, радше за все, вам буде складно встежити за ними. Можна встановити певний порядок: одна дитина самостійно виконує легші завдання, а ви в цей час допомагаєте іншій із складнішими завданнями. Після цього ви допомагаєте другій дитині. Так ви зможете проконтролювати виконання домашнього завдання й допомогти обом дітям. Якщо ваш чоловік у цей час перебуває вдома, завдання спрощується: кожен із вас може зайнятися уроками із одним з дітей або допомогти з певного предмета.

Якщо ж чоловік повертається з роботи запізно, а вам катастрофічно не вистачає часу, старша дитина може позайматися з молодшою. Дитину більше мотивує до навчання приклад старшої дитини, ніж вказівки й моралізаторство батьків.

Скористайтеся послугами репетитора

Якщо дитина стикається із труднощами при опануванні того чи іншого шкільного предмета, можна скористатися послугами репетитора. На відміну від батьків, він допоможе дитині подолати прогалини в знаннях без зайвих емоцій у процесі навчання. Багато дітей охочіше співпрацюють з кимось, хто не є їхніми батьками. У розпорядженні репетиторів розмаїття інструментів і методів навчання, спрямованих на допомогу дитині.

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Серпень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook
  • Copyright MyCorp © 2018uCoz